Et ole kirjautunut sisään (Kirjaudu sisään)
FI EN

Valitse maa:

Checkout - Oma maksutapa kaikille

Toimitusehdot

1 Hinnat

2 Takuu ja palautus
2.1 Takuu
2.1.1 Uudet tuotteet
2.1.2 Käytetyt tuotteet
2.2 Palautus
2.2.1 Tuotteen soveltuvuus/yhteensopivuus

3 Toimitus
3.1 Toimitusaika ja -kulut
3.1.1 Bussipaketti
3.1.2 Lähellä-paketti
3.1.3 Jakopaketti
3.1.4 Nouto
3.1.5 Postipaketti
3.1.6 SmartPOST-pakettiautomaatti
3.1.7 Tilaustuotteet
3.2 Saapuneen lähetyksen tarkastaminen
3.3 Ylivoimainen este (Force majeure)

4 Verkkokaupassa tilaaminen
4.1 Rekisteröimätön käyttäjä (uusi asiakas)
4.2 Rekisteröitynyt käyttäjä
4.3 Tilauksen muuttaminen
4.4 Tilauksen peruminen
4.5 Tilauksen seuranta


1 Hinnat

Kaikki hinnat verkkokaupassa sisältävät arvonlisäveron (24%). Valuuttana on euro (€).
Tradesoft Oy, jäljempänä Tradesoft, varaa oikeuden hintojen muutoksiin. Mikäli hintamuutokset vaikuttavat jo tehtyyn tilaukseen, on asiakkaalla oikeus perua kauppa. Informoimme asiakasta tällöin henkilökohtaisesti.

Voimassa oleva hinta on Tradesoft-verkkokaupassa esiintyvä hinta. Jos hinnoittelussa on tapahtunut selvä virhe, on Tradesoftilla oikeus vedota erehdykseen. Esimerkki: 200 euron arvoinen tuote on hinnoiteltu erehdyksessä 20 euron mukaan. Asiakkaan voidaan olettaa huomanneen, että kyseessä on virhe eikä hän voi siten lunastaa tuotettaan alempaan 20 euron hintaan. Otamme kuitenkin aina yhteyttä asiakkaaseen, mikäli edellä mainittu virhe on tapahtunut.


2 Takuu ja palautus

2.1 Takuu

Tradesoft myöntää kaikille tuotteilleen 30 päivän toimivuustakuun. Takuu kattaa kaikki tuotteen normaalissa käytössä ilmenneet viat. Täten siis esimerkiksi tuotteiden virittäminen tai muu muokkaaminen sekä huolimaton tai väärä käyttö epäävät takuun.

Myöskään suositeltua tehokkaampien nk. ”tehoakkujen” käyttöä ei lueta aseiden tavalliseen käyttöön. Huomaa siis, että 9,6V ja sitä korkeampijännitteiset tai 2500mAh ja sitä suuremman sähkövarauksen pitävät akut epäävät takuun.

Takuu ei korvaa kylmyyden vuoksi rikkoontunutta tuotetta, koska aseet ja tarvikkeet on suunniteltu käytettäväksi lämpimissä olosuhteissa eikä toimivuutta voi siten taata esim. pakkasessa tai muissa tavallisesta poikkeavissa olosuhteissa. Näin ollen myös kosteus ym. tekijät saattavat evätä takuun.

Takuu ei ole voimassa, jos myyntipakkauksesta puuttuu jotain tai jos tuote ei ole myyntihetkeä vastaavassa kunnossa. Pakkauksessa on myös oltava mukana kopio kuitista, jotta voimme varmistaa tuotteen olevan Tradesoftin myymä. Jos olet kadottanut kuitin, voit helposti tulostaa uuden käyttäjätilisi tilauksista. Tarvitsemme lisäksi lähetyksen noutopaikasta saamasi kuitin, jotta voimme tarkistaa takuun olevan voimassa. Mikäli edellä mainittua kuittia ei ole mukana, laskemme takuun alkaneen kolme (3) päivää toimituksesta. Säilytäthän siis kaikki kuitit, ohjekirjat, tarvikkeet ym., jotta tuotteesi takuu pysyy voimassa.

Mikäli takuukorjaukseen lähetetyn tuotteen todetaan olevan täysin kunnossa, perimme asiakkaalta huolto- ja korjauspalvelun mukaisen 10 € tarkastusmaksun sekä mahdolliset toimituskulut. Huomaa, että itse purettu tuote epää takuun. Älä siis yritä korjata rikkoontunutta tuotetta, vaan ole yhteydessä meihin takuuajan sisällä, jotta tilanne voidaan laskea takuun piiriin.

2.1.1 Uudet tuotteet

Uusilla tuotteilla on toimivuustakuun lisäksi kuluttajasuojalain mukainen kuuden (6) kuukauden tuotevirhevastuu. Tämä kattaa myyntihetkellä tuotteessa olleet epäkohdat tai viat sekä puuttuvat osat. Se ei kuitenkaan sisällä huolimattomasta tai väärästä käytöstä aiheutuneita vikoja, joten tuotteen purkaminen, virittäminen tai muunlainen muokkaaminen päättää tuotevirhevastuun. Fyysisesti vaurioitunut tuote tai normaalista käytöstä poikkeava toiminta epää vastuun. Myös ”tehoakkujen” käyttö ym. tavallisesta poikkeava toiminta ei kuulu tuotevirhevastuun piiriin.

2.1.2 Käytetyt tuotteet

Käytetyillä tuotteilla on edellä mainitun mukainen 30 päivän toimivuustakuu. Ne eivät kuitenkaan kuulu kuuden (6) kuukauden tuotevirhevastuun piiriin. Käytetyt tuotteet tunnistat tuotenimikkeen lopussa olevasta “käytetty” – tai “uudenveroinen” -tarkenteesta.

2.2 Palautus

Kaikilla verkkokaupan kautta tilatuilla varastotuotteillamme on 14 päivän palautusoikeus noutopäivää seuraavasta päivästä laskien. Palautusoikeus koskee myyntihetkeä vastaavassa kunnossa olevia käyttämättömiä tuotteita. Sovittaa saa, käyttää ei! Puuttellisesti palautetut tai palautusoikeus-/takuuajan (takuukorjaukseen lähetetyt) ulkopuolella lähetetyt tuotteet toimitamme takaisin asiakkaan kustannuksella. Tilaustuotteilla ei ole varastotuotteita koskevaa 14 päivän palautusoikeutta.

Ota aina yhteyttä meihin ennen palautusta!

Mikäli tuote, pakkaus tai muu mukana toimitettu osa lähetyksestä puuttuu tai ei ole alkuperäisessä kunnossa, veloitamme vähintään 30% myyntihinnasta. Huomaa siis, että vakavasti vaurioituneen tai muuten myyntikelvottoman tuotteen tapauksessa veloitamme asiakkaalta täyden myyntihinnan ja joko pidämme tuotteet tai toimitamme takaisin asiakkaan kustannuksella. Muista, että myös kuitti on osa alkuperäislähetystä ja tulisi toimittaa tuotteen mukana. Jos olet kadottanut kuitin tai muuten unohdit lähettää sen tuotteen mukana, tulosta uusi kuitti käyttäjätilisi tilauksista tai ilmoita tilausnumero meille sähköpostitse.

Huomaathan liittää mukaan yhteystietosi sekä palautus-/vikaselostuksen, jotta tiedämme miksi tuote on palautettu. Yhteystiedot ja vikaseloste kannattaa myös lähettää sähköpostitse, jotta palautuksen käsittely olisi nopeampaa. Mikäli unohdat lähettää yhteystietosi paketin mukana, ota välittömästi yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse, jotta tiedämme kenen paketti on.

Voit myös tulostaa tilauksen palautuslomakkeen, jonka löydät automaattisesti lähetetystä sähköpostista otsikolla “Tilauksesi on lähetetty”.

Asiakaspalautukset tulee aina lähettää saman toimittajan kautta ilman ennakkoa. Bussi- ja postiennakkolähetyksiä emme nouda, joten varmistathan, että palautat tuotteen oikealla tavalla. Huomaa, että Matkahuollon Lähellä-paketit on myös lähetettävä paketin noutopaikasta. Asiakaspalautukset tulee lähettää yrityksemme kustannuksella (asiakaspalautusnumerolla).

Huom! Palautus tulee tehdä alkuperäisessä lähetyslaatikossaan. Emme korvaa uutta laatikkoa. Jos alkuperäislaatikko on rikkoontunut tai hävitetty, tulee uusi laatikko hankkia asiakkaan kustannuksella.

Matkahuollon paketit tulee aina palauttaa asiakasnumeroamme 9513946 käyttäen osoitteeseen:
Tradesoft Oy
Yliopistonkatu 6
20100 Turku

Postin paketit tulee aina palauttaa asiakasnumeroamme 632987 käyttäen osoitteeseen:
Tradesoft Oy
Yliopistonkatu 6
20100 Turku

Postin asiakaspalautusten toimitusaika on 1-7 arkipäivää.

Asiakas vastaa ilman Matkahuollon tai Postin asiakaspalautusnumeroamme palautettujen pakettien toimituskuluista.

2.2.1 Tuotteen soveltuvuus/yhteensopivuus

Tarkista myös tuotteiden soveltuvuus ennen tilaamista. Lisätietoja saat tuotekuvauksesta tai sähköpostitse info@tradesoft.fi. Jos olet tilannut tuotteen tiettyä käyttötarkoitusta varten, muttei se sovellu siihen JA asiasta mainitaan tuotekuvauksessamme, veloitamme toimituskulut tuotteen osalta.

Esimerkki: Asiakas on tilannut KWA G17 GBB-lippaan WE G17 aseeseensa. Lipas ei kuitenkaan ole yhteensopiva ja siitä mainitaan lippaan tuotekuvauksessa. Asiakas vastaa lippaan toimituskuluista kokonaisuudessaan.


3 Toimitus

Käytämme kotimaan lähetyksiin Matkahuollon tai Postin palveluita. Ulkomaanlähetyksiin käytämme myös muiden kuriirifirmojen palveluita.

3.1 Toimitusaika ja -kulut

Varastosta löytyvät tuotteet lähetämme jo samana tai seuraavana arkipäivänä. Tilaustuotteiden toimitusaika on vähintään kaksi viikkoa ja ilmoitamme asiakkaalle tarkemman toimitusajan tilauksen yhteydessä.

Toimituskulut Suomessa ovat 0 €, 2,90 €, 5,90 €, 7,90 € tai 14,90 €. Yli 200 € tilauksille toimituskulut ovat 0 € Matkahuollon Lähellä-pakettina. Ulkomaan maksu- ja toimituskulut määräytyvät tapauskohtaisesti ja asiakas vastaa niistä kokonaisuudessaan. Myös Ahvenanmaa lasketaan ulkomaaksi, koska myynti on verotonta vientiä.

Maksukulut määräytyvät seuraavasti: Bussiennakko (4,90 €), Everyday-verkkomaksu (lasku/osamaksu) (0 €), Joustoraha (lasku/osamaksu) (0 €), Kännykkämaksu (0 €), Käteinen (0 €), Postiennakko (4,90 €) tai Verkkopankki (tilisiirto) (0 €). Verkkopankkimaksut välittää Checkout Finland Oy.

3.1.1 Bussipaketti

Bussipakettien toimituksesta vastaa Oy Matkahuolto Ab ja noutopaikkoina toimivat Oy Matkahuolto Ab:n toimipisteet. Toimituskulut Bussipaketeille ovat 5,90 €. Bussiennakkolähetyksille maksu- ja toimituskulut ovat yhteensä 10,80 €.

Matkahuolto säilyttää pakettia veloituksetta saapumispäivän ja neljä seuraavaa arkipäivää (yht. 5 arkipäivää), jonka jälkeen Matkahuolto veloittaa säilytyksestä varastointipalvelumaksua asiakkaalta.

Huom! Toimitamme ainoastaan yli 5 kollia sisältävät ja yli 30 kg painavat lähetykset Matkahuollon Bussipakettina.

3.1.2 Lähellä-paketti

Lähellä-pakettien toimituksesta vastaa Oy Matkahuolto Ab ja noutopaikkoina toimivat Matkahuollon omat palvelupisteet, Matkahuolto-asiamiehet sekä Suomen Lähikauppa-ketjun myymälät (Euromarket, Siwa, Valintatalo). Toimituskulut Lähellä-paketeille ovat 5,90 €. Bussiennakkolähetyksille maksu- ja toimituskulut ovat yhteensä 10,80 €.

Lähellä-pakettia säilytetään noutopaikassa veloituksetta kaksi viikkoa, minkä jälkeen paketti lähetetään automaattisesti takaisin (ks. noutamaton tilaus).

3.1.3 Jakopaketti

Jakopakettien toimituksesta vastaa Oy Matkahuolto Ab. Lähetys toimitetaan suoraan vastaanottajalle ja toimitusajankohdasta sovitaan puhelimitse asiakkaan kanssa. Toimituskulut Jakopaketeille ovat 14,90 €. Bussiennakkolähetyksille maksu- ja toimituskulut ovat yhteensä 19,80 €.

Matkahuolto säilyttää pakettia veloituksetta saapumispäivän ja neljä seuraavaa arkipäivää (yht. 5 arkipäivää), jonka jälkeen Matkahuolto veloittaa säilytyksestä varastointipalvelumaksua asiakkaalta.

3.1.4 Nouto

Varastossa olevat tuotteet ovat noudettavissa myymälän aukioloaikoina. Toimituskulut ovat tällöin 0 €. Myös tilaustuotteet on mahdollista noutaa yrityksen toimipaikasta. Katso kohta 3.1.6 Tilaustuotteet.

3.1.5 Postipaketti

Postipakettien toimituksesta vastaa Posti ja noutopaikkoina toimivat Postin toimipisteet. Toimituskulut Postipaketeille ovat 7,90 €. Postiennakkolähetyksille maksu- ja toimituskulut ovat yhteensä 12,80 €. Huomaa, että tiettyjä tuotteita kuten aseita, lippaita, piippuja, tukkeja, vaimentimia ja muita aseen osia ei toimiteta Postin kautta.

3.1.6 SmartPOST-pakettiautomaatti

SmartPOST-pakettien toimituksesta vastaa Posti. Paketti saapuu valitsemaasi pakettiautomaattiin ja saat siitä tiedon tekstiviestitse. Paketti on noudettavissa viestistä löytyvällä koodilla. Jos olet valinnut maksutavaksi postiennakon, varaa mukaasi sirullinen pankki- tai luottokortti.

Toimituskulut SmartPOST-paketeille ovat 7,90 €. Postiennakkolähetyksille maksu- ja toimituskulut ovat yhteensä 12,80 €. Huomaa, että tiettyjä tuotteita kuten aseita, lippaita, piippuja, tukkeja, vaimentimia ja muita aseen osia ei toimiteta SmartPOST-paketteina.

3.1.7 Tilaustuotteet

Toimitusaika tilaustuotteille on vähintään kaksi viikkoa ja ilmoitamme asiakkaalle tarkemman toimitusajan aina tilauksen yhteydessä. Mikäli tuotetta ei ole saatavilla tai toimitusaika on esitettyä pidempi, otamme aina yhteyttä asiakkaaseen. Tällöin tilaus voidaan perua tai toimitusajankohtaa siirtää, jos asiakas niin haluaa. Tilaustuotteita voi tilata ainoastaan ennakkomaksulla (tilisiirto etukäteen), koska tuote tilataan yksittäistä asiakasta varten (erikoistilaus). Voit kuitenkin toimittaa ennakkomaksun myös käteisenä, mutta tällöinkin toimitusaika lasketaan maksuhetkestä.

Tilaustuotteiden toimituskulut ovat toimitustavasta riippuen 5,90 €, 7,90 € tai 14,90 €. Huomaa, että myös varastosta loppunut “varastotuote” luetaan “tilaustuotteeksi”, jolloin toimitusaika on vähintään kaksi viikkoa. Tilaustuotteilla ei ole varastotuotteita koskevaa 14 päivän palautusoikeutta.

3.2 Saapuneen lähetyksen tarkastaminen

Tarkista noutamasi tilaus heti paketin saatuasi mahdollisten puutteiden ja vaurioiden varalta. Mikäli lähetys on vahingoittunut tai pakkauksesta puuttuu jotain, ole välittömästi yhteydessä asiakaspalveluumme. Mahdolliset puutteet tulee ilmoittaa viimeistään kahden viikon sisällä noutopäivästä. Näin säilytät palautus- ja reklamaatio-oikeutesi sekä kuljetusyrityksen (Matkahuolto ja Posti) että Tradesoftin toimitusehtojen mukaisesti.

3.3 Ylivoimainen este (Force majeure)

Tradesoft ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, viivästyy tai vaikeutuu, jos siihen vaikuttaa esim. kapina, luonnonmullistus, takavarikko, tuonti- tai vientikielto, yleisen liikenteen keskeytyminen tai muu yrityksen liiketoimintaan vaikeuttava tekijä.


4 Verkkokaupassa tilaaminen

Aseiden tilaaminen verkkokaupassa edellyttää 18-vuoden ikää tai vanhempien suostumusta tilaukseen. Voidakseen tilata tuotteita tai palveluita, on asiakkaan annettava yhteystietonsa tilauksen yhteydessä. Asiakkaan tietoja ei luovuteta eteenpäin kolmansille osapuolille.

Huomaa, että tilausvahvistus on merkki rekisteröityneestä tilauksesta eikä tuotteen saatavuus ole välttämättä taattu. Varastotuotteiden tapauksissa otamme aina yhteyttä asiakkaaseen, mikäli tuotetta ei ole välittömästi saatavilla varastosta. Tällöin pyrimme tilaamaan tuotteen asiakkaalle. Jos tuotetta ei ole saatavilla toimittajiltammekaan, otamme niin ikään yhteyttä asiakkaaseen.

4.1 Rekisteröimätön käyttäjä (uusi asiakas)

1) Etsi haluamasi tuotteet ja/tai palvelut verkkokaupan ”Tuoteryhmät”- ja ”Tietoa palveluista”-kategorioista. Voit myös hyödyntää sivuston tuotehakua, jos tiedät mitä tuotetta olet hakemassa. Tutustu tuotteisiin ja palveluihin niille luotujen tuotekorttien ja esittelyiden avulla. Tarkastele myös tuotteidemme tuotekuvia ja teknisiä tietoja, saadaksesi paremman kuvan tuotteesta.

2) Lisää haluamasi tuotteet ostoskoriin. Voit lisätä tuotteen tilattavaa kappalemäärää joko toistamalla ”Lisää ostoskoriin”-toiminnon tai muuttamalla tuotteen kappalemäärää vaihtamalla tilattavan määrän haluamaksesi. Määrää voit muuttaa sekä tuotteen tuotekortissa että ”Ostoskori”-näkymässä. Muista aina päivittää ostoskorin tilanne ”Päivitä loppusumma”-painikkeesta, jottet menetä valitsemiasi tuotemääriä. Voit myös poistaa tuotteen ostoskorista punaista ”Poista”-painiketta klikkaamalla.

3) Jatka eteenpäin ”Siirry kassalle”-linkistä. ”Kassa”-näkymässä klikkaa ”Uusi asiakas”-osion alta ”Jatka tilaamista”-painiketta, koska olet uusi asiakas.

4) Asiakastiedot: Täytä vähintään lihavoidut kohdat mukaan lukien: sähköposti, nimi, osoite ja maa. Tässä vaiheessa sinulla on mahdollisuus myös rekisteröityä verkkokauppaamme, jolloin saat henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen ja helpotat sekä nykyisen että tulevien tilaustesi hallintaa ja seurantaa. Saat myös halutessasi uutiskirjeemme sähköpostitse ja/tai erikoistarjouksemme joko sähköpostina tai tekstiviestinä. Jatka eteenpäin ”Jatka tilaamista”-painiketta klikkaamalla.

5) Toimitustapa: Valitse itsellesi sopivin toimitustapa. Voit myös lisätä toimitusosoitteen, mikäli se poikkeaa tilaajan yhteystiedoista. Jatka eteenpäin ”Jatka tilaamista”-painikkeella.

6) Maksutapa: Valitse itsellesi sopivin maksutapa. Jos olet valinnut etukäteismaksun maksutavaksi, siirryt myöhemmin “Tilaa”-painiketta klikattuasi maksutavan valintasivulle. Ennakkolähetyksen maksun vastaanottaa valitsemasi noutopaikan asiamies.

7) Esikatselu: Nyt voit vielä tarkistaa tilauksesi ja tarvittaessa palata aikaisempiin vaiheisiin korjaamaan erheellisesti ilmoittamiasi tietoja. Voit myös perua tilauksen, mikäli niin haluat. Lisäksi voit kirjottaa lisätietoja tilausta koskien, jos haluat kertoa tilaus-, toimitus-, tuote- tai muista tarkennuksista, jotka haluat otettavan huomioon. Lue toimitusehdot ja jatka eteenpäin hyväksyttyäsi tilauksen ”Tilaa”-painiketta klikkaamalla.

8) Etukäteismaksu/valmis: Tilaus on nyt rekisteröity ja saat tilausvahvistuksen antamaasi sähköpostiin välittömästi. Tässä vaiheessa voit siirtyä maksamaan tilauksesi toivomallasi maksutavalla, jos olet aiemmin valinnut maksutavaksi etukäteismaksun. Mikäli tilauksessasi on jotain epäselvää, ota meihin yhteyttä ensi tilassa.

Otamme sinuun erikseen yhteyttä, jos tilauksessasi on jotain huomioitavaa tai jos esim. yhtä tai useampaa tuotetta ei ole sillä hetkellä saatavilla. Jos tuote on tilaustavaraa, selvitämme saatavuuden toimittajaltamme ja ilmoitamme tilanteen sinulle heti tiedon saatuamme.

4.2 Rekisteröitynyt käyttäjä

Voit kirjautua sisään joko ennen tilausta tai sen aikana. Mikäli olet kirjautuneena sisään, voit tarkastella käyttäjäsi tilaushistoriaa ja tietoja klikkaamalla käyttäjänimeäsi sivun yläreunassa. Voit myös muuttaa omia tietojasi ”Oma tili” -näkymässä, kun klikkaat ”Muuta omia tietojasi”. Tilatessasi toimit edellä mainituin (4.1) tavoin, mutta kirjaudut sisään käyttäjätunnuksellasi.

4.3 Tilauksen muuttaminen

Tilausta on mahdollista muuttaa ennen kuin lähetys on toimitettu kolmannen osapuolen kuljetettavaksi. Mikäli haluat muuttaa tilaustasi, toimi seuraavasti:

1) Lähetä sähköpostia osoitteeseen info@tradesoft.fi tai ole yhteydessä puhelimitse numeroon 044-34 29 421. Voit myös käyttää ”Ota yhteyttä” -osion lomaketta.

2) Ilmoita tuote, jonka haluat poistettavan tai vaihdettavan tilauksesta.

3) Vahvistamme tilausmuutoksesi sähköpostitse. Jos paketti on ehditty toimittaa eteenpäin, ei tilausta voi enää muuttaa. Tarkistathan siis aina huolellisesti tilauksesi sisällön ennen sen lähettämistä.

4.4 Tilauksen peruminen

Tilaus on mahdollista perua ennen kuin se on toimitettu kuljetettavaksi. Lisäksi asiakkaalla on oikeus palauttaa tuote 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottoa seuraavasta päivästä kauppiaan antamaan osoitteeseen:
Matkahuollon paketit:
9513946 (Matkahuollon asiakaspalautusnumero)
Tradesoft Oy
Yliopistonkatu 6
20100 Turku

Postin paketit:
632987 (Postin asiakaspalautusnumero)
Tradesoft Oy
Yliopistonkatu 6
20100 Turku

Katso kohta 2.2 Palautus.

4.5 Tilauksen seuranta

Voit seurata tilaustasi verkkokaupan ”Tilausseuranta”. Tällöin sinun tulee antaa tilausnumero ja tilaukseen ilmoitettu sähköpostiosoite, jotta pääset tilausseurantanäkymään. Verkkokauppaan rekisteröityneet asiakkaat voivat seurata tilaustaan ”Oma tili”-näkymässä, jossa voi valita tietyn tilauksen tarkastelun.