Takaisin ylös

Evästesuostumukset

Tämä(kin) verkkosivu käyttää evästeitä räätälöidäkseen sisältöä käyttäjäkokemuksen parantamiseen sekä liikenteen analysointiin.

Pakolliset - Pakollisia evästeitä tarvitaan verkkosivun perustoimintoihin. Sivusto ei toimi ilman näitä. (Nämä evästeet ovat aina päällä)
Markkinointi - Markkinointievästeitä käytetään seuraamaan kävijöiden liikkeitä verkkosivujen välillä. Pääasiassa niillä seurataan erilaisten mainosten tehokkuutta - eli käytännössä niillä arvioidaan, että onko internet-toimijoista XYZ meille hyötyä.

Lisätietoa evästeistä löytyy meidän tietosuojaselosteesta. Evästeet saat poistettua (ja sitä kautta asetuksiasi muutettua) selaimesi evästetoimintojen kautta.

Myymälä Turussa: Yliopistonkatu 6. Avoinna ma, ke, pe 14-18 ja la 10-15. Lisätietoa täältä.

Toimitusehdot

Last updated: 8.8.2023

These terms and conditions only apply to end users as such. Contact us by email regarding B2B terms.

1 Prices

Tradesoft Oy (Business ID 2560587-4) sells products within Finland and the EU, as well as to many non-EU countries. All of the prices in our web shop include Finnish VAT (24 %). The currency is euro (€). We reserve the right to price changes.

Finland and other EU countries
The total of the order can be seen in the shopping cart after the correct shipping and payment method have been chosen. No further costs will be charged by Tradesoft.

Non-EU Countries
Some areas that belong to EU countries (see list) are excluded from EU VAT policy, and will be treated as countries outside the European Union. Orders shipped to non-EU countries will be sent out VAT free. However, you are still responsible for paying the customs duty and VAT in your own country before receiving the order.

2 Shipping and delivery

We use Matkahuolto and Posti, the Finnish postal service, for shipping domestic orders. International orders are shipped with GLS, Posti, Postnord and UPS. The available shipping methods will automatically be listed in your shopping cart depending on the products and the shipping country.

We currently ship within Finland (incl. Åland Islands) and to the following countries:

European Union
Alankomaat, Belgia, Bulgaria, Espanja, Irlanti, Italia, Itävalta, Kreikka, Kroatia, Kypros, Latvia, Liettua, Luxemburg, Malta, Portugali, Puola, Ranska, Romania, Ruotsi, Saksa, Slovakia, Slovenia, Tanska, Tšekki, Unkari, Viro

Non-EU countries
Anguilla, Argentiina, Armenia, Aruba, Australia, Bahama, Bangladesh, Belize, Bermuda, Bosnia ja Hertsegovina, Brasilia, Chile, Costa Rica, Djibouti, Dominica, Egypti, El Salvador, Eritrea, Fidzi, Filippiinit, Grenada, Guam, Guyana, Islanti, Japani, Kanada, Kanariansaaret, Kenia, Liberia, Liechtenstein, Malesia, Meksiko, Monaco, Nepal, Norja, Pakistan, Papua-Uusi-Guinea, Peru, Puerto Rico, Saint Kitts ja Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent ja Grenadiinit, Sierra Leone, Singapore, Sveitsi, Tansania, Thaimaa, Turkki, Uganda, Uusi-Seelanti, Venezuela, Venäjä, Yhdysvallat

Customer is responsible for customs clearance in country of delivery. In addition, customer must ensure that none of the goods are prohibited or require special handling in country of delivery. 

2.1 Delivery time and tracking

All orders placed before 1 pm (Eastern European Time) will be shipped on the same or following business day. The estimated delivery time can be seen on the product page and in your shopping cart after choosing the correct shipping country. If the order contains for example installation services the delivery time may be postponed. If a product is out of stock, we will contact the customer with an updated estimation of the delivery time.

You can track your order by logging in to your account, or by going to the following tracking site. You need your order number and the email address that was given when placing the order to track your order.

2.2 Shipping methods and costs

The available shipping methods are updated automatically when you choose your shipping country. The total shipping costs depend on the products and the total value of your shopping cart. Some shipping methods also qualify for free shipping after a certain total cart value has been reached.

See the available shipping methods below based on country.

FINLAND

In-Store Pickup, Turku

Order can be picked up at our store in Turku, Finland during opening hours.

Matkahuolto Near Parcel (incl. Parcel Point)

Delivery time 1-3 business days. Order can be picked up in Matkahuolto or at the following locations: Matkahuolto Parcel Point, K-market, R-kioski. Parcel point orders exceeding 1 parcel or 30 kg will be sent to a Matkahuolto terminal.

Matkahuolto Home Delivery (ADR service)

Delivery time 1-3 business days. Order contains ADR products and it is delivered to your home on weekdays at the time that has been agreed on with you. ADR handling fee for dangerous goods is included in shipping costs.

Matkahuolto Home Delivery

Delivery time 1-3 business days. Order is delivered to your home on weekdays at the time that has been agreed on with you. You may also request the parcel to be delivered to your door without signature confirmation.

Posti Letter

Delivery time 1-4 business days. Order is delivered to your home as basic letter (2nd class). If the letter will not fit through the letter hole the order will be taken to your nearest post office. You will then receive notice of arrival. No tracking available.

Posti Small Parcel

Delivery time 1-4 business days. Order is delivered to your home. If the parcel will not fit through the letter hole the order will be taken to your nearest post office. You will then receive notice of arrival.

Posti Domestic Parcel and SmartPost Parcel Point

Delivery time 1-4 business days. Order is picked up at post office or SmartPost Parcel Point. You receive a text message for SmartPost orders with a code to pick up the order. Remember to take a credit/debit card with you, if you chose Cash on Delivery.

Posti Domestic Parcel to Military Garrison (READ details!)

Delivery time 1-4 business days. Order is sent to military garrison and delivered to you according to its mode of operation. Enter your military garrison, unit and rank as the company name and include the garrison's address in respective fields.

OTHER COUNTRIES


Posti PickUp Parcel, Sweden
Sweden

Delivery time 3-6 business days. Order is delivered to a pick-up or parcel point. Shipping company may contact you by phone or email. Orders are not delivered to P.O. boxes.

Posti PickUp Parcel, Denmark
Denmark

Delivery time 3-5 business days. Order is delivered to a pick-up or parcel point. Shipping company may contact you by phone or email. Orders are not delivered to P.O. boxes.

Posti Baltic Parcel (Itella)
Estonia, Latvia, Lithuania

Delivery time 2-4 business days. Order is delivered to Itella SmartPost parcel point, nearest post office, or to your home. Shipping company may contact you by phone or email. Orders are not delivered to P.O. boxes.

GLS – Zone A
Denmark, Estonia, Latvia, Lithuania, Sweden

Delivery time 1-4 business days. Order is delivered to your home or to nearest pick-up point. Shipping company may contact you by phone.

GLS – Zone B
Austria, Belgium, Czech Republic, Germany, Italy, the Netherlands, Poland, San Marino, Vatican City State

Delivery time 3-5 business days. Order is delivered to your home or to nearest pick-up point. Shipping company may contact you by phone.

GLS – Zone C
France, Luxembourg, Monaco

Delivery time 3-5 business days. Order is delivered to your home or to nearest pick-up point. Shipping company may contact you by phone.

GLS – Zone D
Ireland, Slovakia

Delivery time 3-7 business days. Order is delivered to your home or to nearest pick-up point. Shipping company may contact you by phone.

GLS – Zone E
Bulgaria, Croatia, Hungary, Portugal, Romania, Slovenia, Spain

Delivery time 3-7 business days. Order is delivered to your home or to nearest pick-up point. Shipping company may contact you by phone.

GLS – Zone F
Greece, Malta

Delivery time 5-8 business days. Order is delivered to your home or to nearest pick-up point. Shipping company may contact you by phone.

GLS – Zone G
Norway, United Kingdom

Delivery time 3-8 business days. Order is delivered to your home or to nearest pick-up point. Shipping company may contact you by phone.

GLS – Zone H
Liechtenstein, Switzerland

Delivery time 4-5 business days. Order is delivered to your home or to nearest pick-up point. Shipping company may contact you by phone.

Posti Parcel Connect – Zone 3
Germany

Delivery time 2-5 business days. Order is delivered to your home or to nearest post office. Shipping company may contact you by phone or email. Orders are not delivered to P.O. boxes.

Posti Parcel Connect – Zone 7
Austria, Belgium, Czech Republic, the Netherlands, Poland

Delivery time 4-6 business days. Order is delivered to your home or to nearest post office. Shipping company may contact you by phone or email. Orders are not delivered to P.O. boxes.

Posti Parcel Connect – Zone 8
Bulgaria, Hungary, Portugal, Slovakia, Slovenia, Spain

Delivery time 4-9 business days. Order is delivered to your home or to nearest post office. Shipping company may contact you by phone or email. Orders are not delivered to P.O. boxes.

Posti Priority – Zone 1
Luxembourg

Delivery time 3-7 business days. Order is delivered to your home or to nearest post office. Shipping company may contact you by phone or email. Orders are not delivered to P.O. boxes.

Posti Priority – Zone 2
Croatia, Cyprus, France, Greece, Ireland, Italy, Malta, Monaco, Romania

Delivery time 3-8 business days. Order is delivered to your home or to nearest post office. Shipping company may contact you by phone or email. Orders are not delivered to P.O. boxes.

Posti Priority – Zone 3 and 4

Anguilla, Argentiina, Armenia, Aruba, Australia, Bahama, Bangladesh, Belize, Bermuda, Bosnia ja Hertsegovina, Brasilia, Chile, Costa Rica, Djibouti, Dominica, Egypti, El Salvador, Eritrea, Fidzi, Filippiinit, Grenada, Guam, Guyana, Islanti, Japani, Kanada, Kanariansaaret, Kenia, Liberia, Liechtenstein, Malesia, Meksiko, Monaco, Nepal, Norja, Pakistan, Papua-Uusi-Guinea, Peru, Puerto Rico, Saint Kitts ja Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent ja Grenadiinit, Sierra Leone, Singapore, Sveitsi, Tansania, Thaimaa, Turkki, Uganda, Uusi-Seelanti, Venezuela, Venäjä, Yhdysvallat

Delivery time 6-15 business days. Order is delivered to your home or collection point. Shipping company may contact you by phone or email. Orders are not delivered to P.O. boxes. Customer is responsible for customs clearance in country of delivery.

PostNord MyPack Collect - Zone A
Estonia, Latvia, Lithuania

Delivery time 2-7 business days. Order is delivered to your nearest pick-up point. Parcel arrival notification is sent by phone, email or in mobile application.

PostNord MyPack Collect - Zone B
Sweden

Delivery time 2-7 business days. Order is delivered to your nearest pick-up point. Parcel arrival notification is sent by phone, email or in mobile application.

PostNord MyPack Collect - Zone C
Denmark

Delivery time 2-7 business days. Order is delivered to your nearest pick-up point. Parcel arrival notification is sent by phone, email or in mobile application.

UPS Expedited - Zone 4

UPS Expedited - Zone 5

UPS Expedited - Zone 6

UPS Expedited - Zone 7

UPS Standard - Zone 1

UPS Standard - Zone 2

UPS Standard - Zone 3, 31 and 4

UPS Standard - Zone 5

UPS Standard - Zone Great Britain

UPS Standard - Zone Switzerland

2.3 Missing products or damaged package

Always check the contents of the package immediately upon delivery. If there are products missing or the package has been damaged, contact the shipping company and our customer service. If you do not inform us in time, you may lose your right to a refund or return the product.

2.4 Check product compatibility before ordering

Always check the compatibility of the product you are ordering with the product you are ordering it for. Information on compatibility can be found on the product page, or you can ask us directly at info@tradesoft.fi.

2.5 Force majeure and order restrictions

We are not responsible for the delivery being delayed or suspended due to a strike, natural disaster, confiscation, import or export restriction, or anything else that interferes with our business. We are also not responsible for packages that are refused, seized or denied entry by the customs agency or recipient.

Some shipping companies have restrictions for products, such as airsoft guns and gas. Therefore these products cannot be shipped with for example Posti (the Finnish postal service). Because of this we may not be able to ship all products to your country. You can check the available products by choosing your shipping country in the shopping cart – all available shipping methods will then be listed automatically.

3 Paying for your order

We offer various payment methods through our partners like the Finnish Paytrail, as well as Matkahuolto and Posti in the form of Cash On Delivery. In addition to these web shop payment methods, you can pay in cash or with your credit/debit card in our walk-in store in Turku, Finland. The available payment methods will automatically be listed in your shopping cart depending on the chosen shipping method and the shipping country.

Cash or Credit/Debit Card

Pay for the order when you pick it up at our store in Turku, Finland during opening hours.

Cash On Delivery (COD)

Pay for the order when you collect it at the pickup point of your choice (SmartPost) or at your nearest post office.

Credit card (Mastercard and Visa), Visa Electron, Mobile Pay, Finnish banks…

Choose your preferred payment method from various options. Payments are securely processed by the Finnish Paytrail.

Paypal

Use your Paypal account to pay for your order.


4 Warranty

All of our products are covered with a warranty of at least one month. The warranty period of each product is stated on the order receipt. The warranty covers normal use of the product and is void if the product is modified or disassembled. In addition, using an unmodified stock gun with a battery exceeding the nominal voltage or nominal capacity stated in the product description, also voids the warranty.

The warranty does not cover products like airsoft guns that have broken after being used in cold or damp climate. The products have originally been designed for warm climates and we cannot therefore guarantee that they function normally in sub-zero temperatures or in otherwise exceptional surroundings.

Remember that the product packaging and all contents including the order receipt are part of the product and needed for warranty processing. If you have lost your order receipt, you can easily print a new one in your account order history, or contact us with your customer details. If something is missing from the product or the product is not in good condition, we may have to compensate for the defect by lowering the total refund value.

If you think your product is broken always contact us before returning the product. Do not disassemble or try to repair the product yourself, as this may void the warranty. If there is not any defect in a product that has been returned to us for warranty processing, we may have to charge a warranty inspection fee and shipping costs.

New products are also covered by the six-month defect liability if the product lacks conformity. This means that if the product was defective at the time of the purchase we will repair or exchange the product within six months. This does not apply to products that have been disassembled, tuned or otherwise modified. In addition, products that have been misused or physically damaged are not covered by this guarantee.

5 Returning a product

All products must be returned in original condition, including product packaging and other accessories provided with the package. Pack the products carefully in the return parcel, so that they arrive in good condition. Only products that have not been used can be returned. However, you may try on for example clothes to make sure they fit.

NB! Products or services made to order to customers needs, like wires sold by the meter or Deans connector installation to battery, cannot be returned.

Remember to include the order receipt or order return form in the parcel. Mark the products you want to return and a short description of what you would like in exchange (different size, other product, refund). If you have lost the order receipt you can print a new one by logging in to your account on our website, or by printing out the order return form from the email you received with the title “Your order has been shipped”.

If you forget to include your contact information in the return package, contact us by email at info@tradesoft.fi. This helps us to identify your package and process the return as quickly as possible.

Always contact us by email at info@tradesoft.fi before returning a product.

FINLAND

All domestic orders can be returned for free within a month from receiving the package. Note that products must be returned with the same shipping company that you have chosen when placing your order. Matkahuolto Near parcels must also be returned from the same pickup point where you originally collected the order. Remember to always use our customer return number when sending the package – this way we will cover the shipping costs.

Matkahuolto parcels
Customer return number 9513946
Tradesoft Oy
Yliopistonkatu 6
20100 Turku

Posti parcels
Customer return number 632987
Tradesoft Oy
Yliopistonkatu 6
20100 Turku

The delivery time for Posti parcels is 1-7 business days. Matkahuolto is a bit quicker. The customer is responsible for paying the shipping costs for packages that have been returned without using our customer return number.

OTHER COUNTRIES

All orders outside of Finland can be returned within a month from receiving the package. The customer is responsible for all transportation fees and charges on any packages returned to Tradesoft. Eventual fees and charges to Tradesoft will be reduced from the value of the returned product before the refund is processed. Do not add Cash On Delivery (COD) or other extra services to the parcel, as these packages will be refused.

Make sure to use a postal service that insures you for the value of the products you are returning. Keep the receipt as proof of returning the products and send the tracking code to us by email at info@tradesoft.fi

Send your package to:
Tradesoft Oy
Yliopistonkatu 6
20100 Turku
Finland

5.1 Undeliverable package

FINLAND

If an order returns to us as undeliverable package, we will first contact the customer to arrange re-shipping. If the package returns to us a second time as undeliverable, we may charge the shipping costs for undelivered order. Customers that have chosen Cash On Delivery (COD) may lose their right to this payment method.

OTHER COUNTRIES

If an order returns to us as undeliverable package, we will charge the shipping costs by reducing the total shipping costs from the refund value of the order.

6 How to make changes to your order?

You may make changes to your order before it has been processed for shipping. Contact us immediately at info@tradesoft.fi and let us know how you would like to change the order. We will confirm the changes and then send you an updated order confirmation to your email. The order will be processed immediately when the outstanding balance has been paid.

6.1 Order cancellation

You may cancel your order before it has been processed for shipping. If you want to cancel your order, contact us immediately at info@tradesoft.fi.

7 Privacy policy

Every time a person creates an account or places an order in Tradesoft’s web shop, all information is saved in our customer database. This register’s main purpose is to ensure the smooth and efficient processing of orders and customer inquiries. This information is located on password protected and encrypted servers that are not accessible by outside parties. Upon a person’s request, the information may be used for marketing purposes, like newsletters, flyers or other forms of direct marketing.

If you wish to correct, update or remove any information about you that may be in our records, please send us e-mail at info@tradesoft.fi with the details of your request.

Cookies

Our website also uses cookies to enhance the customer experience. Cookies are used on most websites today, as they are able to collect information from your internet browsing, like which internet browser you are using or the IP address of your computer. Cookies do not record your username, password or other personal information. Our website has been designed to work with cookies, so if you decide to disable them, all content may not be shown and features will not function.

The original terms and conditions and other information on the website provided in Finnish and English also apply to any disputes that may arise when using the website with Google Translate translation tool.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Viimeksi päivitetty: 8.8.2023

Toimitusehdot koskevat sellaisinaan ainoastaan loppukäyttäjiä. Kysy jälleenmyyjien ehdoista sähköpostitse.

1 Hinnat

Tradesoft Oy (Y-tunnus 2560587-4), jäljempänä Tradesoft, myy tuotteita Suomessa, Euroopan unionissa (EU) sekä moniin EU:n ulkopuolisiin maihin. Kaikki hinnat verkkokaupassa sisältävät Suomen arvonlisäveron (24 %). Valuuttana on euro (€). Tradesoft varaa oikeuden hintojen muutoksiin.

Suomi ja muut EU-maat
Tilauksen kokonaissumma näkyy ostoskorissa sen jälkeen, kun oikea toimitus- ja maksutapa on valittu. Tradesoft ei veloita muita kuluja.

Suomen ulkopuolisissa EU-maissa ALV-rekisteröityneet yritykset voivat tilata tuotteita verottomasti, mikäli tavara toimitetaan Suomen ulkopuolelle.

EU:n ulkopuoliset maat
Tietyt alueet, jotka kuuluvat EU-maihin (katso lista), eivät kuulu EU:n arvonlisäverotuksen piiriin, jolloin alueisiin sovelletaan samoja sääntöjä kuin EU:n ulkopuolisiin maihin. EU:n ulkopuolisiin maihin toimitettavat tilaukset lähetetään ilman arvonlisäveroa. Asiakas on kuitenkin vastuussa siitä, että hän maksaa tullimaksut ja arvonlisäveron omassa maassaan ennen tilauksen vastaanottamista.

2 Toimitus

Tradesoft lähettää kotimaan tilaukset Matkahuollon ja Postin kautta. Kansainväliset tilaukset lähetetään GLS:n, Postin, Postnordin ja UPS:n kautta. Saatavilla olevat toimitustavat listautuvat automaattisesti ostoskorisivulle valituista tuotteista ja toimitusmaasta riippuen.

Tällä hetkellä toimitamme tuotteet Suomeen (myös Ahvenanmaa) ja seuraaviin maihin:

Euroopan unioni
Alankomaat, Belgia, Bulgaria, Espanja, Irlanti, Italia, Itävalta, Kreikka, Kroatia, Kypros, Latvia, Liettua, Luxemburg, Malta, Portugali, Puola, Ranska, Romania, Ruotsi, Saksa, Slovakia, Slovenia, Tanska, Tšekki, Unkari, Viro

EU:n ulkopuoliset maat
Anguilla, Argentiina, Armenia, Aruba, Australia, Bahama, Bangladesh, Belize, Bermuda, Bosnia ja Hertsegovina, Brasilia, Chile, Costa Rica, Djibouti, Dominica, Egypti, El Salvador, Eritrea, Fidzi, Filippiinit, Grenada, Guam, Guyana, Islanti, Japani, Kanada, Kanariansaaret, Kenia, Liberia, Liechtenstein, Malesia, Meksiko, Monaco, Nepal, Norja, Pakistan, Papua-Uusi-Guinea, Peru, Puerto Rico, Saint Kitts ja Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent ja Grenadiinit, Sierra Leone, Singapore, Sveitsi, Tansania, Thaimaa, Turkki, Uganda, Uusi-Seelanti, Venezuela, Venäjä, Yhdysvallat

Asiakas on vastuussa tavaran tullaamisesta kotimaassaan. Lisäksi asiakkaan tulee varmistaa, että tilattavat tuotteet eivät ole maan kieltolistalla tai vaadi erityisiä lisätoimenpiteitä. 

2.1 Toimitusaika ja lähetysten seuranta

Kaikki tilaukset, jotka on tehty ennen klo 13, lähetetään joko samana tai seuraavana arkipäivänä. Arvioidun toimitusajan näet tuotekorttisivulta tai ostoskoristasi. Muista valita oikea toimitusmaa. Jos tilauksessa on asennuspalvelua vaativia tuotteita, toimitusaika saattaa olla pidempi. Mikäli tuote on loppunut varastosta, otamme yhteyttä asiakkaaseen henkilökohtaisesti ja arvioimme toimitusajan uudelleen.

Voit seurata tilauksesi etenemistä kirjautumalla tilillesi, tai sivustolle lähetysten seuranta. Seurantaan tarvitset tilausnumeron ja tilauksen teon yhteydessä antamasi sähköpostiosoitteen.

2.2 Toimitustavat ja -kulut

Saatavilla olevat toimitustavat päivittyvät automaattisesti, kun valitset toimituspaikan. Toimituksesta aiheutuvat kulut riippuvat tuotteista ja ostoskorin loppusummasta. Osa toimitustavoista on ilmaisia, kun ostoskorissa olevien tuotteiden yhteissumma ylittää tietyn rajan.

Saatavilla olevat toimitustavat on esitetty alla maakohtaisesti.

SUOMI

Nouto Turun myymälästä

Tilaus on heti noudettavissa Turun myymälästä aukioloaikojemme puitteissa.

Matkahuolto Lähellä-paketti (myös pakettiautomaatit)

Toimitusaika 1-3 arkipäivää. Tilaus noudetaan Matkahuollosta tai muusta palvelupisteestä (pakettiautomaatit, K-market, R-kioski…). Useamman kollin sisältävät tai yli 30 kg pakettiautomaattitilaukset toimitetaan Matkahuollon omaan pisteeseen.

Matkahuolto Kotijakelu vaarallisille aineille

Toimitusaika 1-3 arkipäivää. Tilaus sisältää vaarallisia aineita ja se toimitetaan suoraan vastaanottajalle arkisin etukäteen sovittuna ajankohtana. Toimituskulut sisältävät VAK-erilliskäsittelymaksun.

Matkahuolto Kotijakelu

Toimitusaika 1-3 arkipäivää. Tilaus toimitetaan suoraan vastaanottajalle arkisin etukäteen sovittuna ajankohtana. Paketti voidaan myös sopia ovelle jätettäväksi ilman kuittausta.

Posti Kirje

Toimitusaika 1-4 arkipäivää. Tilaus toimitetaan 2. luokan kirjeenä suoraan kotiisi. Jos kirje ei mahdu luukustasi, viedään se lähimpään Postiin. Saat tällöin saapumisilmoituksen kotiisi. Ei lähetysseurantaa.

Posti Pikkupaketti

Toimitusaika 1-4 arkipäivää. Tilaus toimitetaan suoraan kotiisi. Jos paketti ei mahdu luukustasi, viedään se lähimpään Postiin. Saat tällöin saapumisilmoituksen kotiisi.

Postipaketti ja SmartPost-pakettiautomaatit

Toimitusaika 1-4 arkipäivää. Tilaus noudetaan Postin asiamiespisteestä tai pakettiautomaatista. Automaatin saapumisilmoitus lähetetään tekstiviestitse ja tilaus noudetaan viestin koodilla. Postiennakko maksetaan pankki- tai luottokortilla.

Postipaketti varuskuntaan (LUE lisätiedot!)

Toimitusaika 1-4 arkipäivää. Tilaus toimitetaan varuskuntaan ja jaetaan vastaanottajalle osaston käytännön mukaisesti. Kirjaa joukko-osastosi, yksikkösi ja sotilasarvosi yrityksen nimeksi ja osaston osoite osoitteeksi.

MUUT MAAT

Posti PickUp Parcel, Ruotsi
Ruotsi

Toimitusaika 3-6 arkipäivää. Tilaus toimitetaan noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin. Kuljetusyritys saattaa olla yhteydessä vastaanottajaan puhelimitse tai sähköpostitse. Tilausta ei toimiteta postilokero-osoitteisiin.

Posti PickUp Parcel, Tanska
Tanska

Toimitusaika 3-5 arkipäivää. Tilaus toimitetaan noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin. Kuljetusyritys saattaa olla yhteydessä vastaanottajaan puhelimitse tai sähköpostitse. Tilausta ei toimiteta postilokero-osoitteisiin.

Postipaketti Baltiaan (Itella)
Latvia, Liettua, Viro

Toimitusaika 2-4 arkipäivää. Tilaus toimitetaan Itellan SmartPost-pakettiautomaattiin, lähimpään postiin tai kotiin. Kuljetusyritys saattaa olla yhteydessä vastaanottajaan puhelimitse tai sähköpostitse. Tilausta ei toimiteta postilokero-osoitteisiin.

GLS – Vyöhyke A
Latvia, Liettua, Ruotsi, Tanska, Viro

Toimitusaika 1-4 arkipäivää. Tilaus toimitetaan suoraan kotiisi tai lähimpään noutopisteeseen. Kuljetusyritys saattaa olla yhteydessä vastaanottajaan puhelimitse.

GLS – Vyöhyke B
Alankomaat, Belgia, Italia, Itävalta, Puola, Saksa, San Marino, Tšekin tasavalta, Vatikaani

Toimitusaika 3-5 arkipäivää. Tilaus toimitetaan suoraan kotiisi tai lähimpään noutopisteeseen. Kuljetusyritys saattaa olla yhteydessä vastaanottajaan puhelimitse.

GLS – Vyöhyke C
Luxemburg, Monaco, Ranska

Toimitusaika 3-5 arkipäivää. Tilaus toimitetaan suoraan kotiisi tai lähimpään noutopisteeseen. Kuljetusyritys saattaa olla yhteydessä vastaanottajaan puhelimitse.

GLS – Vyöhyke D
Irlanti, Slovakia

Toimitusaika 3-7 arkipäivää. Tilaus toimitetaan suoraan kotiisi tai lähimpään noutopisteeseen. Kuljetusyritys saattaa olla yhteydessä vastaanottajaan puhelimitse.

GLS – Vyöhyke E
Bulgaria, Espanja, Kroatia, Portugali, Romania, Slovenia, Unkari

Toimitusaika 3-7 arkipäivää. Tilaus toimitetaan suoraan kotiisi tai lähimpään noutopisteeseen. Kuljetusyritys saattaa olla yhteydessä vastaanottajaan puhelimitse.

GLS – Vyöhyke F
Kreikka, Malta

Toimitusaika 5-8 arkipäivää. Tilaus toimitetaan suoraan kotiisi tai lähimpään noutopisteeseen. Kuljetusyritys saattaa olla yhteydessä vastaanottajaan puhelimitse.

GLS – Vyöhyke G
Norja, Yhdistynyt kuningaskunta

Toimitusaika 3-8 arkipäivää. Tilaus toimitetaan suoraan kotiisi tai lähimpään noutopisteeseen. Kuljetusyritys saattaa olla yhteydessä vastaanottajaan puhelimitse.

GLS – Vyöhyke H
Liechtenstein, Sveitsi

Toimitusaika 4-5 arkipäivää. Tilaus toimitetaan suoraan kotiisi tai lähimpään noutopisteeseen. Kuljetusyritys saattaa olla yhteydessä vastaanottajaan puhelimitse.

Posti Parcel Connect – Vyöhyke 3
Saksa

Toimitusaika 2-5 arkipäivää. Tilaus toimitetaan suoraan kotiisi tai lähimpään postiin. Kuljetusyritys saattaa olla yhteydessä vastaanottajaan puhelimitse tai sähköpostitse. Tilausta ei toimiteta postilokero-osoitteisiin.

Posti Parcel Connect – Vyöhyke 7
Alankomaat, Belgia, Itävalta, Puola, Tšekin tasavalta

Toimitusaika 4-6 arkipäivää. Tilaus toimitetaan suoraan kotiisi tai lähimpään postiin. Kuljetusyritys saattaa olla yhteydessä vastaanottajaan puhelimitse tai sähköpostitse. Tilausta ei toimiteta postilokero-osoitteisiin.

Posti Parcel Connect – Vyöhyke 8
Bulgaria, Espanja, Portugali, Slovakia, Slovenia, Unkari

Toimitusaika 4-9 arkipäivää. Tilaus toimitetaan suoraan kotiisi tai lähimpään postiin. Kuljetusyritys saattaa olla yhteydessä vastaanottajaan puhelimitse tai sähköpostitse. Tilausta ei toimiteta postilokero-osoitteisiin.

Posti Priority – Vyöhyke 1
Luxemburg

Toimitusaika 3-7 arkipäivää. Tilaus toimitetaan suoraan kotiisi tai lähimpään postiin. Kuljetusyritys saattaa olla yhteydessä vastaanottajaan puhelimitse tai sähköpostitse. Tilausta ei toimiteta postilokero-osoitteisiin.

Posti Priority – Vyöhyke 2
Irlanti, Italia, Kreikka, Kroatia, Kypros, Malta, Monaco, Ranska, Romania

Toimitusaika 3-8 arkipäivää. Tilaus toimitetaan suoraan kotiisi tai lähimpään postiin. Kuljetusyritys saattaa olla yhteydessä vastaanottajaan puhelimitse tai sähköpostitse. Tilausta ei toimiteta postilokero-osoitteisiin.

Posti Priority – Vyöhyke 3 ja 4
Anguilla, Argentiina, Armenia, Aruba, Australia, Bahama, Bangladesh, Belize, Bermuda, Bosnia ja Hertsegovina, Brasilia, Chile, Costa Rica, Djibouti, Dominica, Egypti, El Salvador, Eritrea, Fidzi, Filippiinit, Grenada, Guam, Guyana, Islanti, Japani, Kanada, Kanariansaaret, Kenia, Liberia, Liechtenstein, Malesia, Meksiko, Monaco, Nepal, Norja, Pakistan, Papua-Uusi-Guinea, Peru, Puerto Rico, Saint Kitts ja Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent ja Grenadiinit, Sierra Leone, Singapore, Sveitsi, Tansania, Thaimaa, Turkki, Uganda, Uusi-Seelanti, Venezuela, Venäjä, Yhdysvallat

Toimitusaika 6-15 arkipäivää. Tilaus toimitetaan kotiisi tai noutopisteeseen. Kuljetusyritys voi olla yhteydessä vastaanottajaan puhelimitse tai sähköpostitse. Tilausta ei toimiteta postilokero-osoitteisiin. Tilaaja vastaa tullauksesta kotimaassaan.

PostNord MyPack Collect - Vyöhyke A
Latvia, Liettua, Viro

Toimitusaika 2-7 arkipäivää. Tilaus toimitetaan lähimpään noutopisteeseesi. Paketin saapumisesta ilmoitetaan puhelimitse, sähköpostilla tai mobiilisovelluksessa.

PostNord MyPack Collect - Vyöhyke B
Ruotsi

Toimitusaika 2-7 arkipäivää. Tilaus toimitetaan lähimpään noutopisteeseesi. Paketin saapumisesta ilmoitetaan puhelimitse, sähköpostilla tai mobiilisovelluksessa.

PostNord MyPack Collect - Vyöhyke C
Tanska

Toimitusaika 2-7 arkipäivää. Tilaus toimitetaan lähimpään noutopisteeseesi. Paketin saapumisesta ilmoitetaan puhelimitse, sähköpostilla tai mobiilisovelluksessa.

UPS Expedited - Vyöhyke 4
Kanada, Meksiko, Puerto Rico, Yhdysvallat

UPS Expedited - Vyöhyke 5
Albania, Australia, Bosnia ja Hertsegovina, Etelä-Korea, Filippiinit, Gibraltar, Hongkong, Indonesia, Intia, Japani, Macao, Makedonia, Malesia, Moldova, Montenegro, Serbia, Singapore, Taiwan, Thaimaa, Ukraina

UPS Expedited - Vyöhyke 6
Arabiemiirikunnat, Argentiina, Armenia, Azerbaidžan, Bahrain, Bangladesh, Barbados, Bermuda, Bolivia, Brasilia, Chile, Costa Rica, Dominica, Dominikaaninen tasavalta, Ecuador, Egypti, El Salvador, Etelä-Afrikka, Georgia, Guatemala, Guyana, Haiti, Honduras, Israel, Jamaika, Jemen, Jordania, Kazakstan, Kolumbia, Kuwait, Libanon, Mongolia, Nicaragua, Nigeria, Oman, Pakistan, Panama, Paraguay, Peru, Qatar, Saudi-Arabia, Uruguay, Uusi-Seelanti, Venezuela

UPS Expedited - Vyöhyke 7
Algeria, Angola, Benin, Botswana, Eritrea, Etiopia, Fidži, Gabon, Gambia, Ghana, Guam, Guinea, Guinea-Bissau, Itä-Timor, Kambodža, Kamerun, Kenia, Keski-Afrikan tasavalta, Laos, Liberia, Libya, Madagaskar, Malawi, Malediivit, Mali, Marokko, Mauritius, Mosambik, Namibia, Nepal, Niger, Norsunluurannikko

UPS Standard - Vyöhyke 1
Latvia, Liettua, Ruotsi, Tanska, Viro

UPS Standard - Vyöhyke 2
Alankomaat, Belgia, Luxemburg, Puola, Saksa

UPS Standard - Vyöhyke 3, 31 ja 4
Bulgaria, Espanja, Irlanti, Italia, Itävalta, Kreikka, Kroatia, Monaco, Pohjois-Irlanti, Portugali, Ranska, Romania, Slovakia, Slovenia, Tsekki, Unkari

UPS Standard - Vyöhyke 5
Norja

UPS Standard - Iso-Britannia
Iso-Britannia

UPS Standard - Sveitsi
Sveitsi


2.3 Saapuneen lähetyksen tarkastaminen

Tarkasta tekemäsi tilaus heti paketin saatuasi. Mikäli lähetys on vahingoittunut tai pakkauksesta puuttuu jotain, ole välittömästi yhteydessä paketin kuljettaneeseen yritykseen ja Tradesoftin asiakaspalveluun. Jos et ota yhteyttä ajoissa, saatat menettää tuotteen palautus- tai hyvitysoikeuden.

2.4 Tuotteen sopivuus ennen tilauksen tekoa

Tarkista aina tilattavan tuotteen sopivuus käyttötarkoitukseen. Tietoa tuotteiden yhteensopivuuksista voit etsiä tuotesivuilta tai kysymällä suoraan asiakaspalvelustamme info@tradesoft.fi.

2.5 Ylivoimainen este (Force majeure)

Tradesoft ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, viivästyy tai vaikeutuu, mikäli siihen vaikuttaa esim. lakko, luonnononnettomuus, takavarikko, tuonti- tai vientikielto tai muu yrityksen liiketoimintaan vaikuttava tekijä. Tradesoft ei myöskään ole vastuussa lähetyksistä, jotka tullivirasto kieltää tai takavarikoi tai joita tilaaja ei ota vastaan.

Jotkut yritykset ovat asettaneet rajoituksia kuljetettaville tuotteille, esimerkiksi airsoft-aseille ja kaasuille. Tästä syystä näitä tuotteita ei voi tilata Postin kautta, eikä kaikkia tuotteita voida myöskään toimittaa kaikkiin maihin. Tarkista saatavilla olevat tuotteet valitsemalla oikea maa ostoskorissa, jolloin näet myös mahdolliset toimitustavat.

3 Tilauksen maksaminen

Tradesoft tarjoaa useita maksutapoja mm. Paytrailin kautta sekä Matkahuollon ja Postin kautta postiennakkona. Verkkokaupan maksutapojen lisäksi voit maksaa käteisellä tai pankki- ja luottokortilla kivijalkaliikkeessämme Turussa. Saatavilla olevat maksutavat listautuvat ostoskoriin automaattisesti, kun olet valinnut toimitustavan ja -maan.

Käteinen tai kortti

Maksa tilauksesi käteisellä tai kortilla Turun myymälässä. Katso aukioloajat.

Postiennakko

Maksa tilauksesi valitsemassasi noutopisteessä (SmartPost) tavaran luovutusta vastaan.

Verkkopankki, Visa/Mastercard, MobilePay, lasku/osamaksu ym.

Valitse haluamasi maksutapa useista eri vaihtoehdoista. Maksut käsittelee turvallisesti Paytrail Oyj.

Paypal

Käytä Paypal-tiliäsi maksamiseen.

4 Takuu

Tradesoft myöntää kaikille tuotteilleen vähintään yhden kuukauden takuun. Jokaisen tuotteen takuuaika ilmoitetaan kuitissa. Takuu kattaa vain tuotteen normaalin käytön eikä se ole voimassa, mikäli tuotetta on muokattu tai se on purettu osiin. Takuu ei myöskään ole voimassa, mikäli aseessa on käytetty akkua, joka on jännitteeltään tai kapasiteetiltaan korkeampi kuin mitä tuotekuvauksessa on suositeltu.

Takuu ei kata sellaisia tuotteita (esim. airsoft-aseita), jotka ovat rikkoutuneet kylmässä tai kosteassa käyttöympäristössä. Tuotteet on alun perin suunniteltu lämpimään ilmastoon emmekä voi taata, että ne toimivat normaalisti pakkasessa tai muuten tavallisesta poikkeavissa sääolosuhteissa.

Muistathan, että takuu- ja palautusprosessia varten paketissa on oltava mukana koko sisältö sekä alkuperäinen kuitti tai kuittikopio. Mikäli olet kadottanut kuitin, voit helposti tulostaa uuden tilaushistoriastasi, tai ottaa meihin yhteyttä ja ilmoittaa asiakastietosi. Mikäli pakkauksesta puuttuu jotakin tai tuote ei ole enää hyväkuntoinen, puutteita saatetaan joutua kompensoimaan pienentämällä palautettavaa summaa.

Mikäli tuote on mielestäsi rikki, ota aina ensin yhteys meihin ennen palautusta. Älä pura tai yritä korjata tuotetta itse, koska takuu saattaa tällöin raueta. Mikäli toteamme takuuprosessin aikana, että tuote on kunnossa, asiakkaalta saatetaan veloittaa tarkastusmaksu ja toimituskulut.

Uusilla tuotteilla on kuluttajasuojalain mukainen kuuden (6) kuukauden tuotevirhevastuu. Tuotevirhevastuu kattaa myyntihetkellä tuotteessa olleet viat, jolloin Tradesoft korjaa tai vaihtaa tuotteen uuteen kuuden kuukauden sisällä ostotapahtumasta. Tuotevirhevastuu ei koske purettuja, viritettyjä tai muulla tavalla muokattuja tuotteita. Vääränlaisesta käytöstä aiheutuneet viat tai fyysisesti vahingoittunut tuote eivät myöskään kuulu tuotevirhevastuun piiriin.

5 Tuotteen palauttaminen

Kaikki tuotteet tulee palauttaa alkuperäisessä kunnossa, mukaan lukien tuotteen alkuperäispakkaus ja kaikki tuotteen mukana tulleet osat. Pakkaa palautettavat tuotteet huolellisesti, jotta ne saapuvat takaisin hyväkuntoisina. Ainoastaan käyttämättömät tuotteet saa palauttaa. Voit kuitenkin sovittaa vaatteita.

Huom! Asiakkaan toivomuksen mukaan tilauksesta valmistettavia tuotteita tai palveluita, kuten akkuja, joihin on asennettu eri liitin tai määrämittaisiksi leikattuja johtoja, ei voi palauttaa.

Muista laittaa pakettiin tilauksen kuitti tai palautuslomake. Merkitse ne tuotteet, jotka haluat palauttaa ja kirjoita palautuksen syistä lyhyt kuvaus (eri koko, muu tuote, hyvitys). Mikäli olet kadottanut tilauksen kuitin, voit tulostaa uuden kirjautumalla tilillesi verkkokaupassamme tai tulostamalla palautuslomakkeen sähköpostista, joka on lähetetty sinulle otsikolla “Tilauksesi on lähetetty”.

Jos unohdit laittaa yhteystietosi palautuspakettiin, ota yhteyttä sähköpostitse info@tradesoft.fi. Näin pystymme tunnistamaan pakettisi ja käsittelemään palautuksen mahdollisimman nopeasti.

Otathan aina yhteyttä sähköpostitse info@tradesoft.fi ennen tuotteen palautusta.

SUOMI

Kaikilla kotimaan tilauksilla on kuukauden ilmainen palautusoikeus siitä päivästä lukien, kun olet vastaanottanut lähetyksen. Huomioithan kuitenkin sen, että tuotteet on palautettava saman kuljetusyhtiön kautta, jonka olet tilausta tehdessä valinnut. Matkahuollon Lähellä-paketit tulee palauttaa samaan palvelupisteeseen josta olet sen noutanut. Muistathan käyttää asiakaspalautusnumeroa, kun lähetät paketin – näin korvaamme lähetyksestä aiheutuneet kulut.

Matkahuollon paketit
Asiakaspalautusnumero 9513946
Tradesoft Oy
Yliopistonkatu 6
20100 Turku

Postin paketit
Asiakaspalautusnumero 632987
Tradesoft Oy
Yliopistonkatu 6
20100 Turku

Postin pakettien toimitusaika on 1-7 arkipäivää. Matkahuolto saattaa olla hieman nopeampi. Asiakas on velvollinen maksamaan itse lähetyksestä aiheutuneet kulut, mikäli Tradesoftin asiakaspalautusnumeroa ei käytetä.

MUUT MAAT

Kaikilla ulkomaan tilauksilla on kuukauden palautusoikeus siitä päivästä lukien, kun olet vastaanottanut lähetyksen. Asiakas on vastuussa kaikista kuljetuksesta aiheutuneista kuluista, mikäli paketti palautetaan Tradesoftille. Mahdolliset Tradesoftille aiheutuneet kulut vähennetään palautetun tuotteen arvosta ennen hyvitystä. Älä lähetä pakettia postiennakolla tai käytä muita lisäpalveluita, koska tällaisia lähetyksiä emme ota vastaan.

Varmistathan, että käytät sellaista kuljetuspalvelua, joka takaa palautettavien tuotteiden arvon. Säilytä kuitti todisteena siitä, että olet palauttanut tuotteet ja ilmoita lähetystunnus sähköpostitse osoitteeseen info@tradesoft.fi

Lähetä paketti osoitteeseen:
Tradesoft Oy
Yliopistonkatu 6
20100 Turku
Suomi

5.1 Epäonnistunut paketin toimitus

SUOMI

Mikäli tilaus palautuu, koska sitä ei ole voitu toimittaa tilaajalle, olemme ensin yhteydessä asiakkaaseen toimituksen järjestämiseksi uudelleen. Jos paketti palautuu meille vielä toisen kerran, voidaan asiakkaalta laskuttaa toimittamatta jääneestä paketista toimituskulut. Bussi- tai postiennakon valinnut asiakas saattaa menettää oikeuden käyttää kyseistä maksutapaa.

MUUT MAAT

Mikäli tilaus palautuu toimittamattomana, Tradesoft laskuttaa toimituskulut kokonaisuudessaan vähentämällä ne tilaustuotteiden palautettavasta arvosta.

6 Muutokset tilaukseen

Voit tehdä muutoksia tilaukseesi ennen kuin se on lähetetty. Ota välittömästi yhteyttä info@tradesoft.fi ja kerro miten haluat muuttaa tilaustasi. Vahvistamme muutokset ja lähetämme sinulle ajantasaisen tilausvahvistuksen sähköpostiin. Käsittelemme tilauksesi heti, kun puuttuva summa on maksettu.

6.1 Tilauksen peruuttaminen

Voit peruuttaa tilauksesi ennen kuin se on lähetetty. Mikäli haluat peruuttaa tilauksen, ota välittömästi yhteyttä info@tradesoft.fi.

7 Tietosuojaseloste

Tutustu tietosuojaselosteeseemme täällä.


Alkuperäisiä suomen- ja englanninkielisiä toimitusehtoja ja muita tietoja sovelletaan myös mahdollisiin erimielisyyksiin, jotka ovat tulleet vastaan Google Translate -käännöstyökalua käytettäessä.

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit

Lähettämiäsi tietoja käytetään yhteyden­otto­pyyntöön vastaamiseen. Käsittelemme tietojasi tieto­suoja­selosteemme mukaisesti.